Så här på sista dagen av 2009 är det väl på sin plats att summera året som gått.

Jag läste ju min teori i Trollhättans Flygklubb och det var även där jag tog min första flyglektion.

Tyvärr var det en frustrerande tid där jag inte lyckades boka en enda flygtid på 5 månader! Det var inte ens väderproblem, utan svårt att få tag i lärare.
Jag minns nu min frustration när jag efter 3 flyglektioner blir tvungen att vänta ytterligare 2 månader medan SE-MBZ byter motor.
Det var ju detta som till slut fick mig att byta flygklubb från Trollhättans FK till Aeroklubben i Göteborg.

Jag skrev mitt sista teoriprov för Transportstyrelsen och var därmed helt klar med teorin!

Det var med en oerhörd glädje och lättnad jag fortsatte mina flyglektioner på Säve Flygplats. Det känns skönt att flyga på en någorlunda stor kontrollerad flygplats. Jag vill ha rörelser runt mig, trafik i varvet och lite tjatter på radion. Då trivs jag bäst. Det kommer även göra att jag inte är rädd för att flyga i kontrollerade luftrum i framtiden, det är ju det jag är van vid.

Jag kom till slut fram till min EK flygning, en underbar händelse som man kommer minnas länge. Det inlägget är nu uppdaterat med den lilla videosnutt som blev.
Totalt har jag nu när året är slut, 19 timmar varav 0.5 som PIC.

Under hösten blev jag ombedd av vår klubbtidning MoFly att skriva en artikel om varför jag tar flygcertifikat. Det var kul och svårt samtidigt. Jag har inga problem att skriva, men när man har ett begränsat antal ord blir det knivigare. Läs decembernumret av MoFly så får du se om du tycker det blev bra.

Artikel i MoFly

Nu har det vänt och det blir ljusare för varje dag igen. Det känns bra och jag ser fram emot sköna vårdagar med härliga flygningar.

GOTT NYTT ÅR och tack för att du kikar in och läser min blogg ibland.

.

Gott Nytt År